Mitt liv. Familj. Del 1

Jag föddes hösten -92, den 18Oktober.
Jag hade kolik, ständiga magsmärtor. Så mamma hade inte det lätt när jag var barn.
Jag hade en väldigt bra uppväxt. Hade en stora syster och en liten. Mamma och pappa var gifta.
Men -99 vart det skiljsmässa.
Det var en ganska hestisk tid i mitt liv, mamma och vi flyttade. Pappa bodde kvar i huset.
Men snart skulle pappa möta motgång och behöva flytta ifrån huset.
Medans detta hann mamma: förlova sig, bli med barn, sedan köpa tillbaka huset. Mamma gifte sig med en man (min andra pappa) Magnus, som sedan skulle bli en sorts pappa för mig. Jag älskar honom som en biologisk pappa (om det nu skulle spela roll om biologi).
Mamma och Magnus

Sedan släppte pappa nyheten att han var homosexuell och flyttade långt ifrån oss. Långt för en person som är 7år. Bara pågrund utav rädslan för vad omgivningen i den lilla byn skulle göra.
Sedan fick jag vara med om bröllop, få små syskon och leva ett lugnt liv. En kanske perfekt uppväxt. Jag har fått lärt mig att leva, jag har fått lärt mig allt. Jag har 4syskon 3systrar och 1bror. 2pappor och en mamma.
Det enda som skavde i mig var min pappas närvaro. Ju längre tiden gick, desto längre ifrån hamnade pappa. Han hade sitt (han flyttade ihop med en man, vi kan kalla honom D). Han reste jorden runt och gjorde saker som inte barn platsade i. Men jag älskar honom, jag älskar honom lika mycket som min mamma. I de tidiga tonåren var jag arg. Jag var väldigt arg. Nästan hela tiden. Jag var arg att han inte fanns. Att han inte gav mig tid.  Men nu har jag lugnat mig. Jag har insett att han finns ALLTID med mig. Han älskar mig, mina syskon. Vi är hans barn, han är min pappa det kan INGEN ta ifrån oss. Han är en bra pappa. Min pappa har lärt mig att alla är lika mycket värda, han har lärt mig acceptera. Han är en rättvis man. Han är en snäll man, han är en smart man, han är allt. Jag älskar dig.
Min mamma, ja min mamma henne kan jag tacka allt för, hon är den bästa mamman i världen. Hon är en helt fantastisk kvinna. Hon är en man inte kan sätta sig på. Hon är en bestämd kvinna, envis. Hon vet vad hon vill, det har hon lärt mig. Att inte ta skit. Inte acceptera vad som helst. Att en redig kvinna sköter sig själv. Att i varje mans handling krävs en kvinna. Kanske ångrar hon sig lite att hon lärt mig detta. Då det speglat sig till många bråk. Då jag är som henne, vi är som varandra. Ingen ger upp. Men vi har det perfekt. Jag älskar dig
Jag kommer aldrig kunna tacka dig nog mycket. För du har gjort allt för mig. Det går inte att beskriva med ord. Det finns ingen som kan ta din plats i mitt hjärta.
Min andra pappa.
Magnus, han kom in i mitt liv när jag var 7. Han var 27, han kom in i mitt liv som ungkar. Ifrån att dricka varje helg, vara kung i baren och alla kvinnors dröm. Till att bli 3barns pappa. Han gjorde en hel omvändning. Aldrig hade någon tro att Magnus skulle bli en sån bra pappa? Nej inte en enda. Kanske inte ens han själv. Men det blev han, han ersatte en pappa. Han är en helt underbar person, en helt fantastisk pappa. Han har lärt mig så himla mycket. Han har gjort så mycket för mig, min mamma och min familj. Han är en helt fantastisk person.
Jag vet inte hur jag ska kunna förklara hur mycket jag älskar dig. För det finns inte ord. Jag älskar dig precis lika mycket som pappa och mamma. Du ska aldrig tro något annat.


Mina syskon. Mina underbara syskon.
Jag måste säga att ha syskon är nog det bästa att ha när man växer upp. Mina syskon är underbara, helt fantastiska personer. De är bäst.
Jag älskar er.

Viktoria:
Mitt enda äldre syskon! Hon är 20år, en väldigt snäll person. Hon hade väldigt tufft i skolan, mobbning och dyslexi.. Vi har haft våra riktiga bråk, fighter, tjaffs. Men nu är det bra.  Men jag önskar henne all lycka! Älskar dig
Mikaela:
Hon är 2år yngre än mig. En väldigt bra person, hon har det största tålamodet jag vet. Hon är riktigt bestämnd person.  Älskar dig
Hampus:
Han är 8år yngre än mig. Han är en väldigt liten kille, jätte söt! Kommer bli så vacker när han blir äldre! Han är en genom snäll person! Väldigt hett humör, men det speglas tillbaka till en snäll och fin personlighet. Han spelar fotboll och innebandy! Han är riktigt duktig! Älskar dig!
Jennifer:
Är 10år yngre än mig. En liten matgris! hihi, då hon kan äta massor! Hon älskar att baka, laga mat, diska (i alla fall när hon är hemma hos mig). Hon är en riktig liten fegis! Men en gullig sådan! Hon är som mig och har rädsla för vatten. Men kan bada! Efter några om och men! Älskar dig

Kommentarer
Postat av: Grismoster =)

Hej mosters gryn <3 Vad fint du skriver, man blir rörd. Glad att du verkar nöjd med ditt liv.

Älskar dig <3

2011-08-02 @ 19:03:28
Postat av: amandastar

hihi <3 tack, ska göra ett inlägg om dig med :)

2011-08-02 @ 23:45:14
URL: http://amandastaar.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åå dina underbara kusiner dåå? :D haha!

2011-08-03 @ 15:20:51
Postat av: Kia

Gud va du är underbar Amanda! Vad fint du skriver! Sitter här och blir alldeles rörd! Älskar dig tjejen! kram moster. <3

2011-08-03 @ 20:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0