Blir så trött!

Det skriker i mitt hjärta när jag ser småbarn som har bantat sig. (jag menar barn som är 0-13år) När man är i den åldern ska man inte ens bekymmra sig om vikten!! (Okej om ungen är vääääälidigt överviktig och det är skadligt för hälsan!)
Jag har sett små barn som har minskat sjuktligt i vikt. Det skrämmer mig. Hur fan kan föräldrarna tillåta det? De måste ju förstå att ungen kommer ALDRIG vara nöjd med sin kropp. Det är som att slänga in ungen på ett behandlings hem för undernärda i 10års ålder. Ungen har ju inget liv framför sig. (visst att det hade varit samma om barnet hade varit sjukligt fet. Men det har de inte varit.) När man är barn har man lite mull på kroppen. Det försvinner OFTAST i tonåren. Jag tror att detta har mycket med föräldrarna att göra.. De känner väl att barnet var för tjock. HUR man nu som föräldrer kan tycka det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0