stå på dig.

Jag har länge funderat på vad som skapar negativitet, skit snack, ondska och allt det där. Vad är det som gör att man blir arg för att gubben inte diska efter sig? Hur kommer det sig att man blir arg, förbannad, irreterad, sur.. ? Jag vill tro att det ligger något bakom det, att personen är ledsen. Kanske något som fattas just nu (en kyss, en kram, en omtanke, ett tack). Och iställe för att mot-hugga med mer ilska kanske man ska fråga vad som är fel? nej inte: VARFÖR ÄR DU SÅ SUR FÖR? För jag lovar dig att det gör absolut inte saken i fråga bättre. Utan säg med en bestämd, seriös röst. Är det något som är fel? ( Eller något liknande). För att tramsa, fjäska skapar bara ilska. Iallafall ifrån mitt håll.
Men jag vill också tro att negativitet i vardagen oftast beror på avundsjuka, ren jävla ilska (jaaa, man kan vara arg på en person. Utav olika andledningar). Eller något som bara är där. Som retar en person, så jag vill nog tro att skitsnack oftast inte är något personligt påhopp.
Så stå på dig, ifråga sätt saker. Gå inte där och reta dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0