Mitt liv. skolan. Del.2

Min skolgång började på en skola i Hällefors, som hette Snäckeskolan. Jag gick där ifrån förskolan till andra klass. Jag trivdes ganska bra, det var roligt. Kommer inte ihåg så mycket. Men sedan bytte jag och min syster skola till Grythyttan, Lindskolan. Pga att min syster vart mobbad på skolan i Hällefors.
Redan när jag började tredje klass började jag visa problem i skolan, problem med matte, att lugna mig, att anstränga mig, att lyssna, att hålla tyst. Jag brydde mig inte om skolan, pga att jag helt enkel inte var duktig på det.  Jag tjuvrökte redan i femman, var mer ett problem än nöje. Skulle jämt göra dumma, stygga saker. Fröken skulle alltid skylla på mig. 

Sen när jag började sexan, kom mitt första IG.
Efter det tappade jag fästet om skolan. Varför skulle jag bry mig om något som gjorde mig ledsen?
Antagligen fick jag inte nog med hjälp och stöd.
Men hur ska man som så liten kunna säga ifrån? Be om hjälp. Jag försökte mig väl på.. När jag senare kom upp i åttan, började jag försöka. Och i nian helvände det, jag gick ifrån alla G och många IG-varningar till att gå ut skolan med 2-3 MVG och 6st VG och resten G. Inget IG.
Sen började jag gymnasiet. I ettan brydde jag mig inte (jag har ganska svårt att hitta fästet, och lusten). Men i tvåan älskade jag skolan och i trean ville jag inte sluta.
På gymnasiet gick jag ifrån 8st IG till 2 IG och många MVG och många VG. Projekt arbetet fick jag tex VG på. Vilket jag är mycket glad över. Jag gjorde ett arbete om RED LIGHT DISTRICT AMSTERDAM.
Jag har haft en tuff skolgång. Men jag är nöjd, över att jag klarade det. Att jag lyckades.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0